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Si vous voulez que votre site web soit accessible pour tous ceux qui ne connaissent pas l'adresse, il faut l'inscrire dans un moteur de recherche. Lisez et suivez attentivement les instructions fournies par les moteurs de recherche. Ne vous attendez pas à apparaître au remier rang quand vous tapez vos clefs préférés dans le moteur de recherche. Les logiciels qui traitent les inscriptions sont vigilants et répondent généralement par votre exclusion définitive s'ils détectent des inscriptions répétées visant à mieux vous placer.


[ Voici le texte donné en 1997 par Alta Vista pour indiquer comment les rubriques "META" de l'entête des pages sont utilisées par le moteur de recherche. ]

The META tag: Controlling how your Web page is indexed by AltaVista

In the absence of any other information, AltaVista will index all words in your document (except for comments), and will use the first few words of the document as a short abstract.

It is however possible for you to control how your page is indexed by using the META tag to specify both additional keywords to index, and a short description. Let's suppose your page contains:

<META name="description" content="We specialize in grooming pink poodles.">

<META name="keywords" content="pet grooming, Palo Alto, dog">

AltaVista will then do two things:

It will index both fields as words, so a search on either poodles or dog will match.

It will return the description with the URL. In other words, instead of showing the first couple of lines of the page, a match will look like the following:

Pink Poodles Inc

We specialize in grooming pink poodles.

http://pink.poodle.org/ - size 3k - 29 Feb 96

AltaVista will index the description and keywords up to a limit of 1,024 characters.


Clefs: 
application
balisage
clef
critère
rubriques

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